Monday, September 18, 2006


أنا عايزة فانوس:)
مش عارفه ليه السنا ديه هافف علياأ ٌوى موضوع أنى أشترى فانوس
لأ و مش أى فانوس ؛ عايزه فانوس صفيح من بتوع زمان مش الصينى ألى بلمبه و بيغنى
المهم فى طريقى من العمل لقيت واحد عامل صوان كبير مليان فوانيس و كمان صفيح رحتله و أنا حموت من السعاده ولا العيال لأنى كمان لقيت الشكل ألى كنت حموت عليه( أنظر الصورة هيهيهي) و مسكت الفانوس كده و لسه حقول يا هادىو أتفرج عليه كنت حتعور و حكاية
لأتلك الفنوس ردئ جدا و الصاج لا يتم تهذيب حروفه بأى شكل كأنهم قاصدين يعوروا الناس
قلت أسأل فى واحد تانى؟ بصلى باستغراب و قالى ما الصينى موجود و نظيف و كمان بيغنى!!! قلتله شكراً أنا عايزه الفانوس التقليدى! بصلى البائع و كأنى من كوكب تانى و لا تعليق
مش عارفه أنا ليه واحشنى الفانوس الى بشمعة وعماله أفتكر زمان و أنا صغيره قد أيه كنت بفرح بيه و أجرى أطفى النور و أغنى و أنا مسكاه فى البيت و يسخن فى يدى فأجرى أديه لماما :) يااه أحلى أيام
المهم ماليش دعوى أنا عايزه فانووووووووس
رمضان كريم

3 comments:

أم أحمد said...

ياستي ولغا يهمك انا عندي فانوسين من ابو شمعة دول وخايفة علي ولادي منهم تعالي خديلك واحد
وكل سنة وانتي طيبة
أم أحمد

الباشمهندزة said...

كل سنة وانت طيبة...شكرا ع الكلمتين الحلوين ....اه واذا كان ع الفانوس ياستي روحي الحتت المشهورة زي الحسين او الخان وانت حتلاقي حاجات ع اصولها ....يالا سلااااااام

أُكتب بالرصاص said...

على فكرة طلعت موضة حكاية الفوانيس الصفيح
مش بس كده
حاجات كتير طلعت موضة انها تبقى قديمة

زي ...مش فاكر ايه دلوقت

المهم
شكرا على التدوينة
واللتدوينة اللي بعدها :)